Dropshipping

Czym jest i jak połączyć go z kreatorem Fanatyk.pl

Dropshipping to nic innego jak sprzedaż detaliczna, w której właściciele sklepów internetowych nie zajmują się bezpośrednio przygotowaniem produktów pod dane zamówienie oraz nie zajmuje się jej wysyłką. Sprzedawca nie posiada u siebie zasobów, nawet nie widzi tych produktów, które sprzedaje. Jego głównym zadaniem jest pozyskanie jak największej liczby klientów skupiając się na marketingu swojej marki. Gdy konsument dokona zakupu, sprzedawca przekazuje zamówienie zewnętrznemu dostawcy. Ten z kolei realizuje zamówienie i wysyła bezpośrednio do klienta końcowego. Taka współpraca jest świetnym sposobem na sprzedaż dla właścicieli sklepów e-commerce. Sprzedawca nie musi inwestować w stany magazynowe, ani w lokal czy w pracowników. Bardzo duża część kosztów zostaje po stronie zewnętrznej firmy, która zajmuje się dropshippingiem.

Jak działa dropshipping?

1. Klient składa zamówienie w Twoim sklepie internetowym
2. Otrzymujesz wpłatę na konto
3. Owe zamówienie przekazujesz do realizacji firmie zewnętrznej
4. Opłacasz za realizację zamówienia
5. Firma przygotowuje i wysyła gotowe zamówienie w Twoim imieniu
6. Klient końcowy otrzymuje zamówienie

Umowa z firmą

Każda firma zewnętrzna, która zajmuje się dropshippingiem ma własne wytyczne.
Bardzo ważne, aby na umowie były wypisane takie punkty jak:

1. Koszt związany z realizacją zamówienia
2. Czas realizacji, sposób dostawy
3. Zwroty i reklamacje
4. Jaka jest średnia miesięczna zamówień
5. Oraz na jaki okres czasu będzie podpisana umowa

Zalety dropshippingu

Niski kapitał na start – nie trzeba inwestować dużych pieniędzy na zakup asortymentu sklepu, ani nie trzeba mieć magazynu na ten towar oraz nie trzeba opłacać pracowników. Te wszystkie pieniądze, które w niejaki sposób są zaoszczędzone można swobodnie zainwestować w swój e-commerce. Trzeba pamiętać, że im większy ruch będzie na twojej stronie internetowej, w twoim sklepie, tym większa sprzedaż będzie widoczna. A przecież o to każdemu chodzi.

Realizacja zamówienia – nie martwisz się stanami magazynowymi, ani całą masą rzeczy które są niezbędne do przygotowania towaru pod zamówienie, nie musisz gonić za kurierem żeby zabrał paczkę 😉 ani zajmować się reklamacjami. To wszystko jest po stronie firmy, z którą współpracujesz.

Szeroki wybór towaru – w swoim sklepie możesz umieścić dowolną odzież, wybraną spośród tysięcy produktów, którymi dysponuje dana drukarnia. Jeśli będzie konieczność zrezygnowania z jakiegoś produktu, to spokojnie możesz usunąć go ze swojej strony bez dodatkowych kosztów. Również wszelkie nowości możesz bardzo szybko umieścić w swoim sklepie.

Elastyczna lokalizacja – własną firmę e-commerce możesz prowadzić z dowolnego miejsca na ziemi. Nie musisz inwestować w lokal stacjonarny. Wystarczy Ci dostęp do internetu, abyś mógł mieć kontakt z klientami jak i z drukarnią.

Testowanie – zamów dla siebie próbkę, jedną sztukę i sprawdź jakość towaru. Nie musisz zamawiać już całej palety towaru.

Dropshipping coraz bardziej popularny

Te wszystkie wymienione wcześniej zalety mają duży wpływ na popularyzację tego modelu biznesu dla początkujących przedsiębiorców. Łatwość współpracy, brak kosztów, innowacyjność, to wszystko sprawia, że dropshippingowe sklepy stały się globalnym trendem w e-commerce. W roku 2023 prognozuje się, że rynek dropshippingu przekroczy 200 miliardów dolarów a w roku 2024 ponad 300 miliardów dolarów.

Gdzie sprzedawać?

Pamiętaj, że nie musisz ograniczać sprzedaży tylko i wyłącznie do własnej strony internetowej. Możesz swoje produkty wystawić na sprzedaż na równych platformach tj. Allegro czy OLX, możesz też prowadzić sklep na Facebooku, Amazonie czy eBayu. Myśl globalnie 😉

Jak zacząć współprace z kreatorem Fanatyk.pl?

Jesteśmy drukarnią od 14 lat, specjalizujemy się w nadrukach na odzieży i gadżetach reklamowych. Realizacja koszulek, bluz, ręczników czy kubków z nadrukiem to dla nas chleb powszedni. Jeśli masz swój sklep internetowy, własną markę i interesuje Ciebie stała współpraca z naszą drukarnią, która zajmie się kompleksowo dropshippingiem to chętnie Ciebie wysłuchamy. Napisz do nas mail na sklep@fanatyk.pl i opisz nam co chcesz sprzedawać? Jaką odzież? Jakie ilości wysyłek miesięcznie masz obecnie / jaką przewidujesz? Wysyłki w kraju czy również za granicę? Wysyłka ma być no name czy obrendowana Twoją marką? Jeśli złapiemy wspólne flow to będzie bardzo owocna współpraca dropshippingowa 🙂

Fanatyk Studio Koszulek | Zaprojektuj swój nadruk